Werkwijze

Werkwijze



1. U kunt met al uw juridische vragen bij ons terecht
U bent met al uw juridische vragen welkom op ons spreekuur, ongeacht het onderwerp. Ook als u twijfelt of uw vraag wel echt juridisch is, kunt u altijd een spreekuur bezoeken om erachter te komen of we iets voor u kunnen betekenen.
 

2. U kunt een afspraak maken per e-mail
U kunt per e-mail een afspraak maken om ons spreekuur te bezoeken. 

(Als u wegens het coronavirus het spreekuur niet wilt of kunt bezoeken, voorzien wij u graag per e-mail van juridisch advies.)

3. Wij luisteren naar uw verhaal
Twee van onze medewerkers staan u te woord en bespreken de zaak met u. Ook kunnen onze medewerkers met u de relevante documenten doornemen en deze verduidelijken. Daarom vragen we u de belangrijke stukken (zoals contracten, e-mails en brieven) mee te nemen naar het spreekuur. 

4. Wij voorzien u van advies

Soms kunnen we uw vraag direct op het spreekuur beantwoorden. In andere gevallen is er meer uitzoekwerk nodig. Onze medewerkers zullen dan een advies voor u schrijven en u het advies korte tijd later toesturen. In dit advies zal bijvoorbeeld staan welke rechten en plichten u heeft en welke vervolgstappen u kunt ondernemen. 

5. Wij kunnen brieven voor u schrijven en u doorverwijzen
Daarnaast kunnen wij voor u bemiddelen. Dit doen wij bijvoorbeeld via het opstellen van brieven. Ook kunnen we schriftelijk of telefonisch contact voeren met de instantie of persoon waarmee u moeilijkheden ervaart.  Indien wij u zelf niet verder kunnen helpen, kunnen wij u tevens naar de voor u meest geschikte instantie doorverwijzen, zoals een mediator, advocaat of notaris.

 
Voor een goed beeld van de gang van zaken op ons spreekuur, kunt u ook een videoreportage van Nieuws uit Nijmegen over onze Rechtswinkel bekijken: